Welke ir-sensoren v...

Notifications

Welke ir-sensoren voor arduino?  

RSS

MIghtyJort
(@mightyjort)
Eerste poster
25/01/2020 7:02 pm  

Hallo, wij zijn van het Corderius College in Amersfoort en wij zijn bezig met onze robot die aan Soccer mee zou moeten gaan doen. Alleen wij hebben een aantal problemen met het vinden van de bal. Het design wat we nu hebben heeft 16 TSOP's (4838 volgens mij) over de robot verspreidt zitten, alleen waar we achter kwamen is dat die TSOP's ontworpen zijn om het signaal van afstandsbedieningen te ontvangen, en niet die van een object wat ir uitstraalt (de bal in dit geval). Op het internet heb ik gevonden dat een ander team TSOP 1338's gebruikt, alleen die zijn niet meer makkelijk te verkrijgen. Ook zag ik dat een ander team een modified LEGO  ir-sensor gebruikt, alleen die zijn echt heel duur, en we zouden het design van de robot flink moeten aanpassen om zo'n sensor in te bouwen. Dus mijn vraag is: wat gebruiken andere teams? 
We zoeken dus naar meerdere (16 zou ideaal zijn) kleine sensoren die de hoeveelheid IR licht kunnen meten. Eigenlijk dus een LDR alleen dan voor infrarood.  

Heeft iemand een idee? 

MIghtyJort
(@mightyjort)
Eerste poster
25/01/2020 7:55 pm  

En het zou fijn zijn als de sensoren analoog zijn, we hebben namelijk nog heel veel analoge pins over op de Arduino en nog maar weinig digitale. Analoog komt sowieso beter uit omdat dit een niet met 'HIGH' en 'LOW' werkt, maar met gewoon een waarde.

ReplyQuote
Niels de Winter
(@niels)
Eerste poster Admin
25/01/2020 9:03 pm  

LDR voor ir licht bestaat. https://www.instructables.com/id/LDR-and-IR-Sensor/ . Er zijn veer verschillende opties. Tevens raad ik aan om eventueel naar een ander board te kijken (meer digitale pins) en naar het gebruik van multiplexers, hierdoor kan je meer poorten aansluiten. Het is een soort hub.

ReplyQuote
MIghtyJort
(@mightyjort)
Eerste poster
06/02/2020 2:14 pm  

We hebben goede sensoren gevonden! De sensoren die werken zijn de TSOP's 11340, ze zijn accuraat genoeg voor ons. 

ReplyQuote
Share: